Moje zdjęcie
Pasja. ,,To przychodzi nagle. Widzisz coś po raz pierwszy i od razu wiesz, że znalazłeś swoje ZAINTERESOWANIE. Jakby ktoś przekręcił klucz w zamku. Albo po raz pierwszy zakochał się..."

wtorek, 23 października 2012

Janina Kukier ,,Jarzębina" działaczka AK

Witajcie moi drodzy!

Dzisiaj, będąc w drodze na grzyby do Strugi w okolicach Marek, znajomy zwrócił mi uwagę na tablicę pamiątkową oraz stojącą do dziś posesję ciekawej osoby, a mianowicie - Pani Janiny Kukier, która pełniła funkcję zastępczyni komendantki Wojskowej Służby Kobiet II Rejonu „Celków”. Aresztowana 30 sierpnia 1944 roku i okrutnie torturowana przez Gestapo - nie wydała nikogo.
Wciąż jest jeszcze za mało pamięci i tablic o tak wyjątkowych ludziach. Kobiety działające w Armii Krajowej mają zaś wybitne zasługi, a o niejednej z nich nie ma nawet wzmianki.
Chętnie wyszukam więcej informacji na temat działalności Pani Janiny. Te niezłomne kobiety z AK miały fascynujące charaktery i swoistą dumę, która nie pozwalała się poddać i zachowywała wszystkie tajemnice kosztem śmierci. Pamiętajmy o Nich.
Oto zdjęcia, które udało mi się zrobić.




Stojąca do dziś posesja Pani Janiny Kukier

2 komentarze:

  1. Dzięki za posta! Przechodzą mnie ciarki. To prawda, wiele Morowych Panien wydała nasza Ojczyzna! Pasjonują mnie - weźmy Postać "Inki". Mam nadzieję, że podzielisz się z nami wyszukanymi nt. "Jarzębiny". Cześć Ich Pamięci!

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Dziękuję bardzo. U mnie właśnie wszystko od tych ciarek się zaczęło... ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Translate