Moje zdjęcie
Pasja. ,,To przychodzi nagle. Widzisz coś po raz pierwszy i od razu wiesz, że znalazłeś swoje ZAINTERESOWANIE. Jakby ktoś przekręcił klucz w zamku. Albo po raz pierwszy zakochał się..."

Archiwum bloga

środa, 7 listopada 2012

Dwie stare kamienice na ul. Targowej - porównanie.

Witajcie!

Dziękuję za ponad 4000 odwiedzin!! Dziś specjalnie dla Pani Ewy :) zamieszczam post na temat bardzo ciekawych dwóch kamienic z XIX w. przy ulicy Targowej.
Zdjęcia te wykonałam już ponad rok temu i nie wiem niestety czy kamienice są w tej chwili w podobnym stanie, aczkolwiek na pewno warte są uwagi i bliższego przyjrzenia się przy okazji pobytu w okolicach Bazaru Różyckiego.

Kamienice te zainteresowały mnie najbardziej, gdyż są jednymi z najstarszych na tej ulicy, widziały obydwie wojny i aż dziw, że jeszcze stoją a jedna z nich jest w dalszym ciągu zamieszkała. Nie wiem dokładnie jaki to numer posesji, ale stoją w bliskiej okolicy Bazaru.


Możemy porównać te kamienice ze starą ryciną z 1908 roku, gdzie dość łatwo je dostrzec po lewej stronie ulicy.
Mi się udało :)



















Więcej na temat starej, przedwojennej ulicy Targowej możecie znaleźć w książce ,,Targowa 64..." Leona Guza , którą polecałam w październikowym poście, oraz na stronie http://www.stalus.iq.pl/show.php/idc/39

5 komentarzy:

  1. Jeśli ten post jest dla mnie, to bardzo mi miło:)
    Ja mieszkałam przy ul. Targowej 15, ostatnia kamienica przed nasypem kolejowym.
    Pozdrowienia dla Autorki:)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dla Pani :) Dziękuję i pozdrawiam również.

      Usuń
    2. Na Bazarze Różyckiego też oczywiście bywałam. Słyszałam, że w remontowanym obecnie budynku przed Bazarem ma się mieścić Muzeum Starej Pragi.
      Pozdrawiam, Ewa.

      Usuń
  2. Urodziłem się na Targowej 64, dokładnie 50 lat temu. moja cała rodzina jest z Pragi i w czasie okupacji mieli piekarnie na Zachariasza. Po wojnie przeprowadzili się na Targową, a ja nie wiedziałem że istnieje tak super prowadzony blog. Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za przemiłe słowa, ciekawe informacje i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Translate