Moje zdjęcie
Pasja. ,,To przychodzi nagle. Widzisz coś po raz pierwszy i od razu wiesz, że znalazłeś swoje ZAINTERESOWANIE. Jakby ktoś przekręcił klucz w zamku. Albo po raz pierwszy zakochał się..."

poniedziałek, 3 września 2012

Projekt Polskiego Radia oraz MEMORO

Witam Was!

Muszę koniecznie wspomnieć o dwóch wspaniałych projektach, które bardzo mnie zachwyciły. Pierwszym z nich jest projekt MEMORO - Bank Pamięci. To zbiór bardzo wartościowych, szalenie interesujących opowiadań osób, które w zajmujący sposób mówią o swojej młodości w czasach okupacji. Historie są bardzo ciekawe, wzruszające i stanowią fantastyczną bazę wiadomości tak bardzo cenionych -  od zwykłych prostych ludzi żyjących w tamtych czasach. MEMORO - Bank Pamięci jest projektem "non-profit" i jego celem jest zaplanowane, a czasem też spontaniczne gromadzenie doświadczeń i historii życia ludzi urodzonych przed rokiem 1950 w formie dziesięciominutowych opowieści. Projekt ten  jest środkiem do nieodpłatnego rozpowszechniania zebranego materiału droga internetową.
Opowiadania nie są długie, mam więc nadzieję, ze każdy znajdzie chwilę czasu, by choć trochę posłuchać, bo naprawdę warto.... Mnie porwały totalnie :)

http://www.memoro.org/pl-pl/index.php

Drugim projektem jest rokroczna inicjatywa Polskiego Radia - Dni Walczącej Stolicy. Na każdy dzień walk powstańczych możemy odsłuchać krótkiego wspomnienia osoby biorącej udział w Powstaniu a także zobaczyć video z Panem Bartoszewskim który opowiada w jaki sposób powstał cykl Dni Walczącej Stolicy. Wzruszające i bardzo cenne.




Gorąco polecam obie te strony.
Buziaki, pozdrawiam! :) 


3 komentarze:

  1. Witam! Jaka cudowna strona! Gratuluję! Dla mnie także Powstanie Warszawskie zapisane jest głęboko w sercu. Dane mi było znać Wspaniałego Człowieka, który walczył, mając 16 lat i Jego Przyjaciela - lat 14. Korespondowałam też z ich Dowódcą, który mieszka w Warszawie! Jeszcze go nie spotkałam osobiście, ale mam nadzieję, że to nastąpi. Co do wspomnień - myślę, że Cię zainteresuje: jesteśmy w "samym centrum Powstania", jeśli chodzi o ramy czasowe rocznicy - na każdy dzień Radio Maryja przygotowuje felieton "Karty z kalendarza Powstania Warszawskiego" - najczęściej emitowana o g. 17.00, chyba że jakaś transmisja w planie, to przesuwana jest godz. emisji. Słyszałam także kilka razy w programie nocnym. Na początek podawane są fakty, wspomnienie tego, co się w danym dniu wydarzyło, następnie - ustna relacja Uczestnika Powstania. Przesyłam link do "Kart" z 3. września, Dnia XXXIV: http://www.radiomaryja.pl/multimedia/karty-z-kalendarza-powstania-warszawskiego-dzien-xxxiv/
    Pozdrawiam serdecznie! Alicja

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo Alicjo i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, właśnie usłyszałam wiadomość, którą chciałabym się podzielić. Dawna siedziba NKWD przy ul. Strzeleckiej 8 w Warszawie, gdzie do końca roku 1945 przesłuchiwano, torturowano i zamordowano wielu Żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego, została odzyskana przez właścicieli przedwojennych, a następnie sprzedana prywatnemu deweloperowi. Są plany wybudowania tam apartamentowca. Budynek nie jest oznakowany. Kwiaty składane pod nim w Dzień "Żołnierzy Wyklętych" znikają w niedługim czasie. Ściany pomieszczeń noszą napisy, pozostawione przez Więzionych. Do dziś żyją niektórzy z Nich. Za: Radio Maryja, 13.09.2012

    OdpowiedzUsuń

Translate