Moje zdjęcie
Pasja. ,,To przychodzi nagle. Widzisz coś po raz pierwszy i od razu wiesz, że znalazłeś swoje ZAINTERESOWANIE. Jakby ktoś przekręcił klucz w zamku. Albo po raz pierwszy zakochał się..."

niedziela, 1 listopada 2015

ZABYTKOWE BUDYNKI ZAJEZDNI TRAMWAJOWEJ NA PRADZE

Witajcie!

Będąc niedawno na spacerze, na który cieszyłam się już od jakiegoś czasu, miałam okazję zobaczyć, dotknąć i uwiecznić na fotografiach wspaniałe budynki - zbudowaną w 1925 roku przy ul. Kawęczyńskiej kamienicę w eklektycznym stylu, jako zabudowanie dla pracowników Tramwai Warszawskich oraz część boczną kompleksu hali tramwajowych. Te wspaniałe okazy i zabytki naszej kultury przedwojennej przyciągnęły mnie w tamte okolice na kilka ładnych godzin. Spacer był udany :-) 


Tak wyglądała hala tramwajowa przed wojną w roku 1937 roku. Z boku widoczna część kamienicy.


źródło: www.wikipedia.pl



A oto obecne moje zdjęcia. 

Przepiękna kamienica zaprojektowana przez znanego warszawskiego architekta Juliusza Dzierżanowskiego.
Od 2007 r. wpisana przez  Mazowieckiego Konserwatora Zabytków do rejestru zabytków (A-732)
Zachwycają przede wszystkim detale i precyzja wykonania całej elewacji. 






Z prawej strony kamienicy - w głębi niewielkie zabudowanie z czerwonej cegły 


  

Długa i niska część zabudowania w okolicach samej hali tramwajowej



Już nie mogę doczekać się wiosny, która jak najbardziej będzie sprzyjała kolejnym odkrywczym spacerom, wyszukiwaniom ,,perełek", zwiedzaniom naszego Miasta.
Pozdrowienia! :-) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate